دبير انجمن پزشكان ايران شاخه يزد گفت: در صورتي كه شوراي امنيت و سازمان ملل، درخواست نامعقولي را از ايران داشته باشند، قطعا ما هم خواستار تغيير تئوري هسته‌اي كشور خواهيم شد.

دكتر محمدحسين زارع اظهار داشت: در زمينه انرژي هسته‌اي كار به جايي رسيده كه ملت ايران بايد پيروز شود و در اين راه مردم بايد با تمام توان، از دولت حمايت كند تا دولت كار خود را انجام دهد.

وي افزود: حتي اگر شوراي امنيت و سازمان ملل درخواست‌هاي غير معقولي داشته باشند، ما نيز درخواست‌هاي ديگري بيش از درخواست‌هاي دولت را، با برگزاري راهپيمايي وبيانيه مطرح مي‌كنيم.

زارع در بخش ديگري از سخنان خود درباره عملكرد يكساله دولت نهم خاطر نشان كرد:‌قطعا براي دولتي كه تا به حال سابقه اجرايي نداشته ارزيابي عملكرد زود است، ولي فرصت طلايي براي جناح‌هاي اصولگرا پيش آمده كه بايد اين فرصت را پاس بدارند و با تمام قدرت براي مردم كار كنند و نشان دهند شعارهاي انتخاباتي رئيس جمهور قابل اجرا است.

وي افزود: در زمينه اقتصادي، اكنون مثل دولتهاي گذشته، ناهماهنگي در ستاد و تيم اقتصادي وجود ندارد و اين دو، در جهت دولتي خدمتگذار و ايجاد عدالت در عرصه اقتصاد كاملا هماهنگ هستند.

وي يكي ديگر از شعارهاي دولت در زمينه اقتصادي را گفتمان دولت عدالت‌ها دانست و خاطر نشان كرد: ‌دولت قصد دارد با واگذاري سهام عدالت اين مسئله را حل كند كه البته بعد از واگذاري سهام عدالت، نحوه اجراي آن و نظارت مردم بر شركت‌ها و همچنين چگونگي كار و ادامه حيات شركت بسيار مهم است.

زارع خاطر نشان كرد: در مجموع اگر دولت، بحث گراني‌ها و بازار را كنترل كند، در زمينه اقتصادي موفق بوده است.

وي عملكرد دولت در زمينه اجتماعي را موفقيت‌آميز دانسته و تصريح كرد:‌ ديگر هر روز مشاهده بحران و بحران آفريني نيستم و دولت خود را آماده كرده كه خدمات شبانه‌روزي به مردم ارائه كند و دولت احساس مسئوليت را در جامعه اداري كارمندي افزايش داده است.

زارع ادامه داد:‌ در مجموع آرامش رواني بر جامعه حاكم است و از طرفي توقعات مردم نيز از اين دولت افزايش پيدا كرده است و اين خود مي‌طلبد كه استانداران و مديران جديد بتوانند خدمتگذاري بهتري را انجام دهند.

وي خاطر نشان كرد: دولت انحصار مديريت را شكست و يك تيم جديد و جوان وارد كار شدند و انحصار مديريت كه بين چند صد نفر خاص مي‌گشت، شكسته شد كه البته افراد جديد بايد نشان دهند كه كار صورت مي‌گيرد و گرنه قطعا، مردم به سمت مديران قبل برخواهند گشت.

زارع عملكرد فرهنگي دولت را چنين ارزيابي كرد: در زمان دولت اصلاحات شايد بر روي گيشه روزنامه فروشي 100 نوع روزنامه وجود داشت و يك شهروند هنگامي كه اين تيترها را نگاه مي‌كرد، از لحاظ رواني دچار تنش و استرس مي‌شد، ولي اكنون ديگر چنين جوي وجود ندارد و آرامش بر فرهنگ و جامعه فرهنگي كشور حاكم است.

وي در مورد عملكرد سياسي دولت گفت: دولت با احزاب مشكل دارد كه بايد با ساز وكار مناسب، رابطه احزاب با دولت را نهادينه كرد و دولت بايد رابطه خود را با احزاب و تشكلها مشخص كند.

زارع با اشاره به اينكه دولت گذشته زماني كه پا به عرصه فعاليت گذاشت، بلافاصله جبهه مشاركت را به وجد آورد و اعضاي آن دولت، در سايه جبهه مشاركت فعاليت مي كردند، خاطر نشان كرد: ‌اعضاي دولت اگر مي خواهند كار سياسي در مقام اجرا داشته باشند، بايد سازو كار خود را داشته و با حزب كار كنند و نمي‌توان با كار اجرايي، فعاليت حزبي كرد.

دبير انجمن پزشكان ايران در يزد در پايان گفت: دولت بايد بودجه احزاب اهتمام بيشتري بورزد و نميتوان كار سياسي را از احزاب كه قطعا براي فعاليت خود، هزينه‌هاي مالي وهيثيتي پرداخت مي‌كنند، خواست ولي بودجه‌اي به آنها پرداخت نكرد.

منبع:ايسنا

يزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا